۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹

الحاق تجهیزات جدید به ناوگان اورژانس کشور

الحاق تجهیزات جدید به ناوگان اورژانس کشور

مراسم الحاق تجهیزات جدید به ناوگان اورژانس کشور و رونمایی از ۱۰۸ دستگاه آمبولانس جدید و توزیع آن در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از ۱۰۸ دستگاه آمبولانس جدید و توزیع آن در سراسر کشور صبح امروز پنج شنبه ۱۹ مهرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

این دومین مرحله توزیع آمبولانس‌های جدید و پیشرفته سازمان اورژانس کشور پس از توزیع ۵۰ دستگاه آمبولانس است که در این مرحله، ۱۰۸ دستگاه آمبولانس در تمام استان‌ها و ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور توزیع می‌شود.

همچنین با توجه به فرسودگی ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور، از این پس ماهانه ۵۰ دستگاه آمبولانس بر اساس قرارداد تأمین ۶۲۵ دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور می‌شود و در هفته‌های آینده دو مناقصه برای خرید ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برگزار می‌شود و این تجهیزات تا سال آینده به ظرفیت کشور افزوده می‌شود.

آمبولانس‌هایی که امروز رونمایی شد، از نوع پیشرفته و به روز با ظرفیت ۶ سیلندر و بیش از ۳ هزار اسب بخار است و با مدل‌های ۲۰۲۴ و حتی ۲۰۲۵ تأمین و توزیع شده و می‌شود.

رویکرد دولت و وزارت بهداشت، نوسازی ناوگان اورژانس است که خرید و توزیع این آمبولانس‌ها با اولویت نیازمندی‌ها مشخص شده و مناطق محروم، انجام می‌شود.

کد خبر 6252796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha